Nitsche, Martin

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Nitsche
Vorname
Martin
Name
Nitsche, Martin

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 10 von 12
Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Die Zeit(en) des Anthropozäns in gesellschaftswissenschaftlichen Lehrplänen. Potenziale und Grenzen

2023-11, Nitsche, Martin, Hübner, Andreas, Barsch, Sebastian

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Editorial: Epistemic cognition in history education

2022, Nitsche, Martin, Mathis, Christian, O’Neill, D. Kevin

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Das «Frauenstimmrecht» in Deutschschweizer Geschichtslehrmitteln auf der Basis des Lehrplans 21. Eine kompetenzorientierte Analyse

2022, Baur-Ziegler, Beatrice, Nitsche, Martin

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Die Geschichtslehrpläne in Mecklenburg-Vorpommern von 1991 bis 2019

2021, Buchsteiner, Martin, Nitsche, Martin

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Diffundierende Zeit(en). Das Anthropozän als Herausforderung für das historische Zeitverstehen

2023-09, Hübner, Andreas, Nitsche, Martin, Barsch, Sebastian

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Narrative competence and epistemological beliefs of German Swiss prospective history teachers: A situated relationship

2022, Nitsche, Martin, Waldis Weber, Monika

Few history education studies have indicated that school students’ epistemological beliefs affect their historical thinking and writing. Some research has suggested that history teaching could affect these aspects. Several history educators have assumed that (prospective) history teachers’ epistemological beliefs are related to their ways of teaching and to their ability to think historically. Yet evidence underpinning these assumptions is rare. To address this gap, we investigated how prospective German Swiss history teachers’ epistemological beliefs impacts their reading and writing abilities in terms of narrative competence. We therefore applied argumentative writing tasks to assess participants’ narrative competence and surveyed their epistemological beliefs and further contextual covariates (e.g., situational interest, number of history courses attended at university). Results show small effects of participants’ epistemological beliefs on their narrative competence, while their situational interest is more influential. Other contextual constructs (e.g., number of history courses attended at university) are also predictive. Overall, our results indicate that narrative competence and epistemological beliefs are correlated yet situated in contextual aspects.

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Die Geschichtsdidaktik in der deutschsprachigen Schweiz - eine eigenständige Community?

2021, Ziegler, Béatrice, Nitsche, Martin

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Researching epistemic beliefs in history education. A review

2022, Stoel, Gerhard, Logtenberg, Albert, Nitsche, Martin

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Das «Frauenstimmrecht» in Deutschschweizer Geschichtslehrmitteln auf der Basis des Lehrplans 21. Eine kompetenzorientierte Analyse

2022, Ziegler, Béatrice, Nitsche, Martin

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Lernen Gesellschaften historisch? – Eine geschichtskulturelle Analyse von Geschichtslehrplänen aus Mecklenburg-Vorpommern zwischen 1991 und 2006

2021, Nitsche, Martin, Buchsteiner, Martin