Nitsche, Martin

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Nitsche
Vorname
Martin
Name
Nitsche, Martin

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 10 von 36
Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Historisches Orientieren in Zeiten des Krieges digital beforschen

2025, Schobinger, Jonas, Scheller, Jan, Nitsche, Martin, Nitsche, Martin, Thyroff, Julia, Waldis Weber, Monika

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Geschichtsdidaktisch intervenieren

2023, Waldis Weber, Monika, Nitsche, Martin

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Historisches Lernen und Geschichtskultur oder gesellschaftliches historisches Lernen als künftiges Forschungsfeld der Geschichtsdidaktik

2021, Nitsche, Martin, Konrad J. Kuhn, Nitsche, Martin, Thyroff, Julia, Waldis Weber, Monika

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Grenzen im Denken überwinden. Grenzgänge zwischen Migrationsforschung, Migrationspädagogik, Didaktik der Politischen Bildung und pädagogischer Praxiserfahrung

2021, Affolter, Simon, Sperisen, Vera, Kuhn, Konrad J., Nitsche, Martin, Thyroff, Julia, Waldis Weber, Monika

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Narrative Kompetenz und epistemologische Beliefs im Geschichtsunterricht fördern? Zur Wirksamkeit einer Schreibintervention an Deutschweizer Gymnasien

2023, Nitsche, Martin, Waldis Weber, Monika, Marti, Philipp, Hubacher, Manuel, Waldis Weber, Monika, Nitsche, Martin

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Narrative competence and epistemological beliefs of German Swiss prospective history teachers: A situated relationship

2022, Nitsche, Martin, Waldis Weber, Monika

Few history education studies have indicated that school students’ epistemological beliefs affect their historical thinking and writing. Some research has suggested that history teaching could affect these aspects. Several history educators have assumed that (prospective) history teachers’ epistemological beliefs are related to their ways of teaching and to their ability to think historically. Yet evidence underpinning these assumptions is rare. To address this gap, we investigated how prospective German Swiss history teachers’ epistemological beliefs impacts their reading and writing abilities in terms of narrative competence. We therefore applied argumentative writing tasks to assess participants’ narrative competence and surveyed their epistemological beliefs and further contextual covariates (e.g., situational interest, number of history courses attended at university). Results show small effects of participants’ epistemological beliefs on their narrative competence, while their situational interest is more influential. Other contextual constructs (e.g., number of history courses attended at university) are also predictive. Overall, our results indicate that narrative competence and epistemological beliefs are correlated yet situated in contextual aspects.

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Kontroverse Geschichte(n) unterrichten – Eine Auslegeordnung von Lernzielen an der Schnittstelle historischen und politischen Lernens

2021, Thyroff, Julia, Kuhn, Konrad J., Nitsche, Martin, Thyroff, Julia, Waldis Weber, Monika

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Einleitung: Geschichtsdidaktisch intervenieren – eine Standortbestimmung

2023, Waldis Weber, Monika, Nitsche, Martin, Waldis Weber, Monika, Nitsche, Martin

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

ZwischenWelten. Grenzgänge zwischen Geschichts- und Kulturwissenschaften, Geschichtsdidaktik und Politischer Bildung

2021, Kuhn, Konrad J., Nitsche, Martin, Thyroff, Julia, Waldis Weber, Monika

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Grenzgänge ZwischenWelten – zur Einleitung

2021, Kuhn, Konrad J., Nitsche, Martin, Thyroff, Julia, Waldis Weber, Monika, Kuhn, Konrad J., Nitsche, Martin, Thyroff, Julia, Waldis Weber, Monika