Nitsche, Martin
Lade...
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Nitsche
Vorname
Martin
Name
Nitsche, Martin
69 Ergebnisse
Suchergebnisse
Gerade angezeigt 1 - 10 von 69
- PublikationResearching epistemic beliefs in history education. A review(Historical Encounters, 2022) Stoel, Gerhard; Logtenberg, Albert; Nitsche, Martin [in: Historical Encounters]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationDas «Frauenstimmrecht» in Deutschschweizer Geschichtslehrmitteln auf der Basis des Lehrplans 21. Eine kompetenzorientierte Analyse(Editions Alphil, 2022) Baur-Ziegler, Beatrice; Nitsche, Martin [in: Didactica Historica]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationBeliefs im Geschichtsunterricht(Springer, 2022) Nitsche, Martin; Ziegler, Béatrice; Weißeno, Georg [in: Handbuch Geschichts- und Politikdidaktik]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationDas «Frauenstimmrecht» in Deutschschweizer Geschichtslehrmitteln auf der Basis des Lehrplans 21. Eine kompetenzorientierte Analyse(Editions Alphil, 2022) Ziegler, Béatrice; Nitsche, Martin [in: Didactica Historica]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationNarrative competence and epistemological beliefs of German Swiss prospective history teachers: A situated relationship(University of Newcastle, 2022) Nitsche, Martin; Waldis Weber, Monika [in: Historical Encounters]Few history education studies have indicated that school students’ epistemological beliefs affect their historical thinking and writing. Some research has suggested that history teaching could affect these aspects. Several history educators have assumed that (prospective) history teachers’ epistemological beliefs are related to their ways of teaching and to their ability to think historically. Yet evidence underpinning these assumptions is rare. To address this gap, we investigated how prospective German Swiss history teachers’ epistemological beliefs impacts their reading and writing abilities in terms of narrative competence. We therefore applied argumentative writing tasks to assess participants’ narrative competence and surveyed their epistemological beliefs and further contextual covariates (e.g., situational interest, number of history courses attended at university). Results show small effects of participants’ epistemological beliefs on their narrative competence, while their situational interest is more influential. Other contextual constructs (e.g., number of history courses attended at university) are also predictive. Overall, our results indicate that narrative competence and epistemological beliefs are correlated yet situated in contextual aspects.01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationEditorial: Epistemic cognition in history education(University of Newcastle, 2022) Nitsche, Martin; Mathis, Christian; O’Neill, D. Kevin [in: Historical Encounters]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationDie Geschichtsdidaktik in der deutschsprachigen Schweiz - eine eigenständige Community?(StudienVerlag, 2021) Ziegler, Béatrice; Nitsche, Martin [in: Österreichische Zeitschrift für Geschichtswissenschaften]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationWozu (Global-)Geschichte? Didaktische Potentiale von Globalgeschichte in der geschichtsdidaktischen Diskussion(Waxmann, 2021) Marti, Philipp; Kuhn, Konrad J.; Nitsche, Martin; Thyroff, Julia; Waldis Weber, Monika [in: ZwischenWelten. Grenzgänge zwischen Geschichts- und Kulturwissenschaften, Geschichtsdidaktik und Politischer Bildung]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationZwischenWelten. Grenzgänge zwischen Geschichts- und Kulturwissenschaften, Geschichtsdidaktik und Politischer Bildung(Waxmann, 2021) Kuhn, Konrad J.; Nitsche, Martin; Thyroff, Julia; Waldis Weber, Monika03 - Sammelband
- PublikationDie Geschichtslehrpläne in Mecklenburg-Vorpommern von 1991 bis 2019(Ingo Koch Verlag, 2021) Buchsteiner, Martin; Nitsche, Martin [in: Zeitgeschichte regional. Mitteilungen aus Mecklenburg-Vorpommern]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift