Waldis Weber, Monika
Lade...
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Waldis Weber
Vorname
Monika
Name
Waldis Weber, Monika
36 Ergebnisse
Suchergebnisse
Gerade angezeigt 1 - 10 von 36
- PublikationHistorisches Orientieren in Zeiten des Krieges digital beforschen(hep Verlag, 2025) Schobinger, Jonas; Scheller, Jan; Nitsche, Martin; Nitsche, Martin; Thyroff, Julia; Waldis Weber, Monika [in: Geschichtsdidaktik heute]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationNarrative Kompetenz und epistemologische Beliefs im Geschichtsunterricht fördern? Zur Wirksamkeit einer Schreibintervention an Deutschweizer Gymnasien(hep, 2023) Nitsche, Martin; Waldis Weber, Monika; Marti, Philipp; Hubacher, Manuel; Waldis Weber, Monika; Nitsche, Martin [in: Geschichtsdidaktisch intervenieren]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationEinleitung: Geschichtsdidaktisch intervenieren – eine Standortbestimmung(Hep, 2023) Waldis Weber, Monika; Nitsche, Martin; Waldis Weber, Monika; Nitsche, Martin [in: Geschichtsdidaktisch intervenieren]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationGeschichtsdidaktisch intervenieren(hep, 2023) Waldis Weber, Monika; Nitsche, Martin03 - Sammelband
- PublikationNarrative competence and epistemological beliefs of German Swiss prospective history teachers: A situated relationship(University of Newcastle, 2022) Nitsche, Martin; Waldis Weber, Monika [in: Historical Encounters]Few history education studies have indicated that school students’ epistemological beliefs affect their historical thinking and writing. Some research has suggested that history teaching could affect these aspects. Several history educators have assumed that (prospective) history teachers’ epistemological beliefs are related to their ways of teaching and to their ability to think historically. Yet evidence underpinning these assumptions is rare. To address this gap, we investigated how prospective German Swiss history teachers’ epistemological beliefs impacts their reading and writing abilities in terms of narrative competence. We therefore applied argumentative writing tasks to assess participants’ narrative competence and surveyed their epistemological beliefs and further contextual covariates (e.g., situational interest, number of history courses attended at university). Results show small effects of participants’ epistemological beliefs on their narrative competence, while their situational interest is more influential. Other contextual constructs (e.g., number of history courses attended at university) are also predictive. Overall, our results indicate that narrative competence and epistemological beliefs are correlated yet situated in contextual aspects.01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationZwischenWelten. Grenzgänge zwischen Geschichts- und Kulturwissenschaften, Geschichtsdidaktik und Politischer Bildung(Waxmann, 2021) Kuhn, Konrad J.; Nitsche, Martin; Thyroff, Julia; Waldis Weber, Monika03 - Sammelband
- PublikationHistorisches Lernen und Geschichtskultur oder gesellschaftliches historisches Lernen als künftiges Forschungsfeld der Geschichtsdidaktik(Waxmann, 2021) Nitsche, Martin; Konrad J. Kuhn; Nitsche, Martin; Thyroff, Julia; Waldis Weber, Monika [in: ZwischenWelten. Grenzgänge zwischen Geschichts- und Kulturwissenschaften, Geschichtsdidaktik und Politischer Bildung]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationKontroverse Geschichte(n) unterrichten – Eine Auslegeordnung von Lernzielen an der Schnittstelle historischen und politischen Lernens(Waxmann, 2021) Thyroff, Julia; Kuhn, Konrad J.; Nitsche, Martin; Thyroff, Julia; Waldis Weber, Monika [in: ZwischenWelten. Grenzgänge zwischen Geschichts- und Kulturwissenschaften, Geschichtsdidaktik und Politischer Bildung]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationGrenzgänge ZwischenWelten – zur Einleitung(Waxmann, 2021) Kuhn, Konrad J.; Nitsche, Martin; Thyroff, Julia; Waldis Weber, Monika; Kuhn, Konrad J.; Nitsche, Martin; Thyroff, Julia; Waldis Weber, Monika [in: ZwischenWelten. Grenzgänge zwischen Geschichts- und Kulturwissenschaften, Geschichtsdidaktik und Politischer Bildung]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationGrenzen im Denken überwinden. Grenzgänge zwischen Migrationsforschung, Migrationspädagogik, Didaktik der Politischen Bildung und pädagogischer Praxiserfahrung(Waxmann, 2021) Affolter, Simon; Sperisen, Vera; Kuhn, Konrad J.; Nitsche, Martin; Thyroff, Julia; Waldis Weber, Monika [in: ZwischenWelten. Grenzgänge zwischen Geschichts- und Kulturwissenschaften, Geschichtsdidaktik und Politischer Bildung]04A - Beitrag Sammelband