Biologielehrmitteltexte sinnvoll lesen und verstehen. Eine Untersuchung zu Text-Bild-Integrationsprozessen bei Siebtklässler*innen
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
24.09.2021
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Gailberger, Steffen
Sappok, Christopher
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Weiterführenden Grundlagenforschung in Leseforschung und Lesedidaktik: Theorie, Empirie, Anwendung
Special issue
DOI of the original publication
Series
Sprachlich-Literarisches Lernen und Deutschdidaktik
Series number
1
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
249-270
Patent number
Publisher / Publishing institution
Ruhr Universität
Place of publication / Event location
Bochum
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
400 - Sprache, Linguistik
400 - Sprache, Linguistik
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-96955-004-5
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Diamond
Citation
DITTMAR, Miriam, 2021. Biologielehrmitteltexte sinnvoll lesen und verstehen. Eine Untersuchung zu Text-Bild-Integrationsprozessen bei Siebtklässler*innen. In: Steffen GAILBERGER und Christopher SAPPOK (Hrsg.), Weiterführenden Grundlagenforschung in Leseforschung und Lesedidaktik: Theorie, Empirie, Anwendung. Bochum: Ruhr Universität. S. 249–270. Sprachlich-Literarisches Lernen und Deutschdidaktik, 1. ISBN 978-3-96955-004-5. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4011