Fiktive Pflanzenwelten. BNE mit künstlerischen Praktiken im Unterricht umsetzen

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2024
Typ of student thesis
Course of study
Type
01A - Journal article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Die Grundschulzeitschrift
Special issue
Bildung für nachhaltige Entwicklung
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
344
Pages / Duration
22-25
Patent number
Publisher / Publishing institution
Friedrich
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Was soll bei uns in Zukunft wachsen? Welche Konsequenzen hat das für wen? Wie kann ich mit anderen zusammenleben? Mit künstlerischen Mitteln nähern sich Grundschulkinder Fragen einer nachhaltigen Entwicklung und entwerfen Visionen einer wünschenswerten Zukunft.
Keywords
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
0932-3910
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Closed
License
Citation
Niederhauser, J., & Vez, C. (2024). Fiktive Pflanzenwelten. BNE mit künstlerischen Praktiken im Unterricht umsetzen. Die Grundschulzeitschrift, 344, 22–25. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/47727.2

Version History

Now showing 1 - 2 of 2
VersionDateSummary
2*
2025-05-30 05:54:45
2024-10-31 07:05:26
* Selected version