Teaching the radical. a syllabus

Loading...
Thumbnail Image
Author (Corporation)
Publication date
2024
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Arbido
Special issue
Dekolonialisierung von Archiven
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
2024
Issue / Number
1
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Stämpfli
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Inspiriert von einem gleichnamigen Artikel von Emily Drabinski, derzeit Präsidentin der American Library Association, widmet sich das Projekt «Teaching the Radical Catalog – a Syllabus» der Frage, wie die Entscheidungen, Bedingungen und Gegebenheiten von Katalogen, Bibliotheksnutzer:innen vermittelt werden können. Mit Lernmaterialien sollen Nutzer:innen ermächtigt und ein dekolonialer und feministischer Umgang mit dem Suchen und Finden gefördert werden, der den politischen Charakter der Informationswissenschaft unterstreicht.
Keywords
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
1420-102X
1661-786X
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
Green
License
'https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/'
Citation
Kolb, L., & Weinmayr, E. (2024). Teaching the radical. a syllabus. Arbido, 2024(1). https://doi.org/10.26041/fhnw-12342