Systemische Schul- und Unterrichtsentwicklung
Loading...
Authors
Weibel, Heinz
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Studienband 5. und 6. Semester, Ausbildung - Mentorat Primarstufe
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
6-30
Patent number
Publisher / Publishing institution
Selbstverlag
Place of publication / Event location
Luzern
Edition
1
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Was ist Schulentwicklung? Wie gelingt Schulentwicklung? Welche Bedeutung hat die Schulentwicklung für Lehrerinnen und Lehrer? Kann Unterrichtsentwicklung ohne Schulentwicklung erfolgen? In diesem Artikel werden zentrale Aspekte zu Schul- und Unterrichtsentwicklung und damit einhergehend die Bedeutung für zukünftige Lehrpersonen beleuchtet.
Keywords
Schul- und Unterrichtsentwicklung
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Lüscher, A. D., & Weibel, H. (2019). Systemische Schul- und Unterrichtsentwicklung. In Pädagogische Hochschule Luzern (ed.), Studienband 5. und 6. Semester, Ausbildung - Mentorat Primarstufe (1 ed., pp. 6–30). Selbstverlag. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/30843