«Komplett pessimistisch eingestellt». Hilfe und Heilung in der Schweizer Sonderpädagogik zu Beginn des 20. Jahrhunderts
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
2021
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schülerauslese, schulische Beurteilung und Schülertests 1880–1980
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Bildungsgeschichte. Forschung – Akzente – Perspektiven
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
81-95
Patent number
Publisher / Publishing institution
Klinkhardt
Place of publication / Event location
Bad Heilbrunn
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-7815-2458-3
978-3-7815-5890-8
978-3-7815-5890-8
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Gold
Citation
Bühler, P. (2021). «Komplett pessimistisch eingestellt». Hilfe und Heilung in der Schweizer Sonderpädagogik zu Beginn des 20. Jahrhunderts. In S. Reh, P. Bühler, M. Hofmann, & V. Moser (eds.), Schülerauslese, schulische Beurteilung und Schülertests 1880–1980 (pp. 81–95). Klinkhardt. https://doi.org/10.25656/01:22266