Episode 2: Tomaten, Konsumverhalten und Labels
Loading...
Authors
Author (Corporation)
Publication date
28.01.2020
Typ of student thesis
Course of study
Type
10 - Web publication
Editors
Keller, Christoph
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Tre!bhaus - der Klimapodcast
Special issue
DOI of the original publication
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Wer im Winter Tomaten kauft, «erwirbt» pro Kilo Tomaten bis zu 9,2 Kilo CO2. CO2, das von der Heizung der Treibhäuser stammt, aus dem Transport, aus der Logistik. Das wissen die wenigsten, und die wenigsten reagieren überhaupt auf Labels, die Alternativen anbieten. Wer also trägt die Verantwortung - die Konsument*innen, die Grossvertreiler, der Staat? «treibhaus» befragt die Psychologin und Klimaexpertin Vivianne Visschers und Raphael Schilling, Nachhaltigkeitsverantwortlicher bei Coop Schweiz.
Keywords
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
No peer review
Open access category
License
Citation
Visschers, V. (2020, January 28). Episode 2: Tomaten, Konsumverhalten und Labels (C. Keller, ed.). Tre!bhaus - der Klimapodcast. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/30402