Understanding school success of migrant students. An international perspective

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
11.02.2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
03 - Sammelband
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
MDPI
Verlagsort / Veranstaltungsort
Basel
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The aim of this book is to empirically identify the school success pathways of migrants for policy actions in schools and communities, in order to tackle barriers to migrant students’ school success. These resilience pathways highlight differences in individual and social risks and identify protective factors for young migrants, to help them overcome obstacles linked to discrimination and low educational outcomes. It presents international empirical research comparing and explaining school success factors for migrant students in various countries, namely Germany, Greece, Russia, and Switzerland.
Schlagwörter
Schulerfolg, Resilienz
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-0365-3100-7
978-3-0365-3101-4
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Gold
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/'
Zitation
MAKAROVA, Elena und Wassilis KASSIS (Hrsg.), 2022. Understanding school success of migrant students. An international perspective, 2022. Basel: MDPI. ISBN 978-3-0365-3100-7. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4830

Versionsgeschichte

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
VersionDatumZusammenfassung
3*
2023-04-27 07:31:04
Korrektur Lizenz
2022-02-14 09:44:29
* Ausgewählte Version