SMEs talk - startups walk. How startups can benefit from the use of a digital maturity model for SMEs as part of digital transformation?
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Start-up cultures in times of global crises. Sustainable and innovative approaches
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Sustainable Business Development
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
59-89
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
While digital transformation has been widely implemented in large corporations, there is a big potential for startups and SMEs which are lacking behind in utilizing this opportunity. This paper aims to raise awareness among startups and SMEs about digital transformation by developing a digital maturity model adopted especially for international distributed work. The model serves as a framework for startups and SMEs to understand which dimensions influence and are important for digital transformation, and what specific questions are relevant for each of the dimensions.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-031-53941-1
978-3-031-53942-8
978-3-031-53942-8
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Gold
Zitation
KLOTZ, Patrick und Barbara EISENBART, 2024. SMEs talk - startups walk. How startups can benefit from the use of a digital maturity model for SMEs as part of digital transformation? In: Arie Hans VERKUIL (Hrsg.), Start-up cultures in times of global crises. Sustainable and innovative approaches. Cham: Springer. S. 59–89. Sustainable Business Development. ISBN 978-3-031-53941-1. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-9791