Insights from a multi-method assessment of collaborative engagement in student group
Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
27.09.2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Utrecht
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
We investigate the Quality of Collaborative Group Engagement (QCGE) in Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) employing a multimethod approach. Analyzing 38 triad groups the study combines advanced methods such as video analysis (verbal and nonverbal behavior self assessment, trained observer ratings, and natural language processing (NLP )). The results produced key insights into QCGE . First, t he observer rating s and self assessments exhibited limited variance and considerable skewness in most QCGE dimensions , significantly limiting their usefulness. Second, no nverbal behavior s and linguistic markers extracted using NLP showed small to moderate correlations with QCGE ratings, suggesting opportunities for measuring QCGE in an automatized fashion . Our study emphasizes the importance of multimethod approaches for understanding QCGE and highlights a potential to refine these methodologies using artificial intelligence to increase the accuracy and reliability of QCGE assessment.
Schlagwörter
CSCL, NLP, Collaborative Group Engagement
Fachgebiet (DDC)
150 - Psychologie
Veranstaltung
EARLI SIG 04 & 17 conference
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
25.09.2024
Enddatum der Konferenz
27.09.2024
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Zitation
JEITZINER, Loris Tizian, Lisa PANETH, Oliver RACK, Dirk U. Wulff und Carmen ZAHN, 2024. Insights from a multi-method assessment of collaborative engagement in student group. EARLI SIG 04 & 17 conference. Utrecht. 27 September 2024. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-10781