Challenges for start-ups and SME in the twenty-first century

Typ
04A - Beitrag Sammelband
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Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Start-up cultures in times of global crises. Sustainable and innovative approaches
Themenheft
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Reihe / Serie
Sustainable Business Development
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
13-26
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer Cham
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The following essay examines the mission of the School of Business at the University of Applied Sciences Northwestern Switzerland and the key question of what pro-socially oriented entrepreneurs can contribute through start-ups and SMEs to meeting the challenges of the twenty-frst century. The mission is: “We educate innovative, responsible specialists and managers for an interconnected and ever-changing world.” Along the mission, it defnes what can be understood by “innovative and responsible specialists and managers.” Next, exemplary challenges in the twenty-frst century are identifed under the keywords “interconnected” and “dynamic” world. Finally, the answer to the guiding question of the essay follows. With its fundamental character, this essay addresses besides other interested readers in particular business students and wants to stimulate them to think and discuss the orientation and the beneft of their “mission-based” education.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
658 - General Management
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-031-53944-2
978-3-031-53942-8
978-3-031-53941-1
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Gold
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
VERKUIL, Arie Hans und Angela MILESI, 2024. Challenges for start-ups and SME in the twenty-first century. In: Arie Hans VERKUIL (Hrsg.), Start-up cultures in times of global crises. Sustainable and innovative approaches. Cham: Springer Cham. S. 13–26. Sustainable Business Development. ISBN 978-3-031-53944-2. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-11045