Core values and decision-making for sustainable business. An international perspective
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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2024
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
03 - Sammelband
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Sustainable Business Development
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Springer
Verlagsort / Veranstaltungsort
Cham
Auflage
Version
Programmiersprache
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Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This open access volume discusses the core values and decision-making for sustainable business in general, and includes research findings and country cases on addressing challenges. It emphasizes the importance of adapting products or services to local needs, considering cultural differences and sustainability. Some of the chapters address questions related to improving sustainability in micro, small and medium-sized enterprises (MSMEs), and cover circular economy and responsible consumption. Others look at the normative framework conditions for business development; sustainability in supply chains; the involvement of stakeholders and their influence on market presence; entrepreneurial decision-making for sustainability; and approaches to teaching international and sustainability-oriented entrepreneurship. The volume sheds light on the pivotal role MSMEs play in shaping a sustainable future and is written for researchers, practitioners, and students working on related topics.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-031-78360-9
978-3-031-78363-0
978-3-031-78361-6
978-3-031-78363-0
978-3-031-78361-6
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Gold
Zitation
Verkuil, A. H., Milow, U., Hinz, A., & Al-Kilani, M. (2024). Core values and decision-making for sustainable business. An international perspective. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-78361-6