Children’s perspectives on the quality of extended education offerings

Lade...
Vorschaubild
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
04.2025
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
IJREE – International Journal for Research on Extended Education
Themenheft
Quality in Extended Education
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
12
Ausgabe / Nummer
2
Seiten / Dauer
81-97
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Barbara Budrich
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The intended effects of Extended Education Offerings (EEOs) depend on their quality and struc-ture. As a result, there is an increasing focus on examining concepts of quality in extended edu-cation. Children’s views on the quality of EEOs can differ from those of adults, as they have specific knowledge about EEO. This study investigates children’s views on quality aspects of EEOs to obtain a solid background from which a learning environment can be created conducive to the promotion of children’s well-being. The database for this article consists of 46 photo tours and group interviews with 194 children participating in nine different EEOs in one Swiss canton. Based on the CIPO model, the results indicate that the main dimensions of process quality are: relationships, autonomy, and participation. Structural aspects are mentioned less frequently, but ensuring sufficient space for a variety of needs is important for children’s well-being.
Schlagwörter
extended education, Tagesstrukturen, ganztägige Bildung, Kinderperspektive, children's perspective, Wohlbefinden, well-being
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2196-3673
2196-7423
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
Näpfli, J., & Schweinberger, K. (2025). Children’s perspectives on the quality of extended education offerings. IJREE – International Journal for Research on Extended Education, 12(2), 81–97. https://doi.org/10.3224/ijree.v12i2.03