Institut Kindergarten-/Unterstufe

Dauerhafte URI für die Sammlunghttps://irf.fhnw.ch/handle/11654/54

Listen

Ergebnisse nach Hochschule und Institut

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
  • Vorschaubild
    Publikation
    Family -School Cooperation - A Topic for Swiss Teacher Education Institutes?
    (03/2017) Lehmann, Jürgen
    Dieser Beitrag berichtet über vorläfuige Ergebnisse einer Untersuchung zur Frage wie das Verhältnis von Schule und Elternhaus in den Pädagogsichen Hochschulen der Deutschschweiz aufgenommen ist.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Vorschaubild
    Publikation
    Playful Inclusion
    (2015) Weisshaupt, Mark; Campana Schleusener, Sabine
    In school recess, a lack of playful interaction patterns can be seen as an indicator as well as a cause of exclusion. Results of a research project show that by providing a secure frame, which is inclusive for all children, a teacher or play tutor can further the learning and habitualization of playful interaction patterns, which themselves lead to better relations in class.
    04B - Beitrag Konferenzschrift