Nieuwenboom, Jan Willem

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Nieuwenboom
Vorname
Jan Willem
Name
Nieuwenboom, Jan Willem

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 10 von 11
Lade...
Vorschaubild
Publikation

Offene Tagesschulen als Mittel um Mathematikleistungen zu fördern und sozial oder kulturell bedingte Disparitäten zu verringern?

2018, Schüpbach, Marianne, Nieuwenboom, Jan Willem, Frei, Lukas, von Allmen, Benjamin

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Health psychologists cooperating – challenges and opportunities

2017, Nieuwenboom, Jan Willem, Andersson, Sven Ingmar

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Bildungsbezogene Erwartungen an Tagesschulen: Förderangebote an offenen Tagesschulen in der Deutschschweiz

2016, Frei, Lukas, Schüpbach, Marianne, von Allmen, Benjamin, Nieuwenboom, Jan Willem

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Die Stigmatisierung Angehöriger von SuchtpatientInnen

2012-02-01T00:00:00Z, Nieuwenboom, Jan Willem

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Online von Fällen lernen. Die digitale Fallbearbeitung über Internetplattformen - Erfahrungen, Chancen, Risiken

2017-05, Nieuwenboom, Jan Willem, Kreitmeier, Tatjana, Merten, Gaby

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Extended Education and Externalizing Behavior: Utilization Intensity, Interaction Quality and Peers as Possible Moderators

2016, Frei, Lukas, Schüpbach, Marianne, Nieuwenboom, Jan Willem, von Allmen, Benjamin

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Provisorische Resultate der Online-Befragung. Substanzkonsum bei Kindern und Jugendlichen unter 16 Jahren: Einschätzungen und Vorgehensweisen von medizinischen Fachpersonen. Zwischenbericht

2014-12-01T00:00:00Z, Bayer-Oglesby, Lucy, Nieuwenboom, Jan Willem, Schmid, Holger

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Lebenswelten von Kindern und Jugendlichen in der Schweiz. Grundlagen und Empirie für die Tabakprävention

2017, Heeg, Rahel, Steiner, Olivier, Nieuwenboom, Jan Willem, Schmid, Holger

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Pursuing a Common Goal: How School Principals and After-school Directors Perceive Professional Culture of Collaboration

2016, Jutzi, Michelle, Schüpbach, Marianne, Frei, Lukas, Nieuwenboom, Jan Willem, von Allmen, Benjamin

Using quantitative data from school principals (SPs) and after-school program directors (ASDs) in 37 primary schools and after-school programs (ASPs) in Switzerland, this study examines the Perceived Professional Culture of Collaboration (PPCoC) as an aspect of school culture and professionalism of educational staff. The group comparisons confirm that the ASDs and SPs significantly differ on how they rate the PPCoC, even if they belong to the same school context. However, this study did not find significant group differences on the goals which the two leaders associate with the development of the ASP. Regression analyses indicate that having written guidelines focused on collaboration is the strongest predictor of a positive rating of the PPCoC for both leaders. PPCoC ratings for ASDs were additionally linked to their individual goals towards ASPs. Finally, this study points out that organizational attributes and individual goals are connected to the development of a shared attitude towards collaboration (PPCoC) as an important aspect of the quantity and quality of ASP development, as a means to define the goals and professionalize ASP practice.

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Zusammenarbeit von Eltern und Lehrpersonen in Transitionssituationen

2013-06-26T00:00:00Z, Neuenschwander, Markus, Schüpbach, Marianne, Slokar, Ana, Nieuwenboom, Jan Willem