Kropp, Martin

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Kropp
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Martin
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Kropp, Martin

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  • Publikation
    aWall: A Socio-Cognitive Tool for Agile Team Collaboration using Large Multi-Touch Wall Systems
    (ACM, 2015) Kropp, Martin; Mateescu, Magdalena; Burkhard, Roger; Zahn, Carmen; Vischi, Dario [in: ITS' 15 Proceedings of the 2015 International Conference on Interactive Tabletops & Surfaces (ITS 2015)]
    Agile methods emphasize highly interactive and close collaboration within teams and among stakeholders. Due to still missing adequate digital tools, agile teams use mostly physical artefacts like wallboards and story cards. In this paper, we present aWall, an agile team collaboration tool for large multi-touch wall systems. aWall was designed based on empirical user research using new interaction and visualization concepts to support and foster the highly collaborative and communicative agile work style. The application is based on web technology and can be used in both co-located and distributed setting. The implemented prototypes were validated with end-users in a user workshop.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    aWall: A Socio-Cognitive Tool for Agile Team Collaboration using Large Multi-Touch Wall Systems
    (ACM, 2015) Kropp, Martin; Mateescu, Magdalena; Burkhard, Roger; Zahn, Carmen; Vischi, Dario [in: ITS' 15 Proceedings of the 2015 International Conference on Interactive Tabletops & Surfaces]
    Agile methods emphasize highly interactive and close collaboration within teams and among stakeholders. Due to still missing adequate digital tools, agile teams use mostly physical artefacts like wallboards and story cards. In this paper, we present aWall, an agile team collaboration tool for large multi-touch wall systems. aWall was designed based on empirical user research using new interaction and visualization concepts to support and foster the highly collaborative and communicative agile work style. The application is based on web technology and can be used in both co-located and distributed setting. The implemented prototypes were validated with end-users in a user workshop. In the demo, users can experience the interaction and visualization concepts hands-on.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Teaching and learning agile collaboration
    (08.07.2014) Kropp, Martin; Meier, Andreas; Mateescu, Magdalena; Zahn, Carmen [in: Proceedings 2014 IEEE 27th Conference on Software Engineering Education and Training]
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Agile Software-Entwicklung zum Anfassen
    (2014) Greiwe, Stephanie; Kropp, Martin; Mateescu, Magdalena [in: IMVS Fokus Report]
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
  • Publikation
    New sustainable teaching approaches in software engineering education
    (IEEE, 2014) Kropp, Martin; Meier, Andreas [in: 2014 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)]
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Keine erfolgreichen agilen Projekte ohne agile Kollaboration
    (2014) Kropp, Martin; Meier, Andreas; Greiwe, Stephanie [in: SwissICT Magazin]
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
  • Publikation
    Teaching agile software development at university level. Values, management, and craftsmanship
    (IEEE, 2013) Kropp, Martin; Meier, Andreas; Ardis, Mark [in: 2013 IEEE 26th Conference on Software Engineering Education and Training (CSEE&T 2013)]
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Vermittlung von agiler Softwareentwicklung im Unterricht
    (RWTH Aachen University, 2013) Kropp, Martin; Meier, Andreas; Spillner, Andreas; Lichter, Horst [in: Tagungsband des 13. Workshops: SEUH - Software Engineering im Unterricht der Hochschulen]
    Über den Hype hinaus, der um agile Softwareentwicklung entstanden ist, zeigen verschiedene Umfragen, dass dieses Vorgehen in der Praxis in verschiedener Hinsicht tatsächlich zu Verbesserungen in der Durchführung von Software-Projekten führt. Firmen, die agile Methoden einsetzen, geben an, dass sie seither zufriedener mit ihrem Entwicklungsprozess sind und insbesondere der Umgang mit Anforderungsänderungen sich wesentlich verbessert hat. Andererseits sind entsprechend ausgebildete Fachleute jedoch Mangelware. In der Praxis sind deshalb Software Ingenieure mit Kompetenzen in agilen Methoden sehr gefragt. Was bedeutet dies für die Software-Technik Ausbildung an Hochschulen? Was sind die speziellen Herausforderungen? Wie kann agile Software Entwicklung, die neben konkreten Techniken und Praktiken auf der individuellen Ebene, auch auf Team-Ebene und Werte-Ebene spezielle Anforderungen stellt, überhaupt vermittelt werden? Wie kann die Ausbildung von agiler Softwareentwicklung in die Ingenieur-Ausbildung integriert werden? In diesem Artikel stellen wir unser Konzept zur Ausbildung von agilen Methoden an Hochschulen vor und berichten über unsere Erfahrungen als Dozierende.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Teaching agile software development at university level: Values, management, and craftsmanship
    (IEEE, 2013) Kropp, Martin; Meier, Andreas; Ardis, Mark; Cowling, Tony; Bohner, Shawn [in: 2013 26th International Conference on Software Engineering Education and Training (CSEE&T): Proceedings]
    04B - Beitrag Konferenzschrift