Unmaking. Against General Applicability
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Bogers, Loes
Chiappini, Letizia
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
The Critical Makers Reader: (Un)learning Technology
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
12
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
47-60
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Institute of Network Cultures
Verlagsort / Veranstaltungsort
Amsterdam
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
As belief in the applicability and efficacy of DIY production, open-source, and method sharing has broadened to include institutional hackathons and open-data-fueled and civic 'maker weekends', taking stock and articulating how certain approaches 'work' or 'do not work' within maker culture – and for progressive and expansive creator cultures more generally – continues to be essential. 'Making' is a key concept that frames a host of more specific practices, lending characteristic manual/moral, communal/communicational, aesthetic/ethical, and enacted/ economic inflections and values. Even simple historical, traditional, technological, or digital acts of object and media creation, of art and design, but also of writing and thinking itself, can be recast as 'making'. What is it that happens to the thinking and doing of such activities, when such recasting is desired, chosen, projected, enforced, or assumed?
Schlagwörter
institution, design theory, knowledge production
Fachgebiet (DDC)
700 - Künste und Unterhaltung
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Gold
Zitation
ALLEN, Jamie, Merle IBACH, Michaela BÜSSE, Felix GERLOFF, Viktor BEDÖ und Shintaro MIYAZAKI, 2020. Unmaking. Against General Applicability. In: Loes BOGERS und Letizia CHIAPPINI (Hrsg.), The Critical Makers Reader: (Un)learning Technology. Amsterdam: Institute of Network Cultures. S. 47–60. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-4468