Prinzipien der Verständlichkeit in Schulbüchern der Biologie auf der Sekundarstufe 1
Loading...
Author (Corporation)
Publication date
2019
Typ of student thesis
Course of study
Collections
Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
DaZ-Forschung
Series number
18
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
61-85
Patent number
Publisher / Publishing institution
De Gruyter
Place of publication / Event location
Berlin
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Textverstehen, Lesekompetenz
Subject (DDC)
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-11-056897-4
978-3-11-057038-0
978-3-11-056927-8
978-3-11-057038-0
978-3-11-056927-8
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
Closed
License
Citation
Schneider, H., Gilg, E., Dittmar, M., & Schmellentin Britz, C. (2019). Prinzipien der Verständlichkeit in Schulbüchern der Biologie auf der Sekundarstufe 1. In B. Ahrenholz, S. Jeuk, B. Lütke, J. Paetzsch, & H. Roll (eds.), Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen (pp. 61–85). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110570380-004