Narrative Kompetenz und epistemologische Beliefs im Geschichtsunterricht fördern? Zur Wirksamkeit einer Schreibintervention an Deutschschweizer Gymnasien

Type
04A - Book part
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Geschichtsdidaktisch intervenieren
Special issue
DOI of the original publication
Link
Series
Geschichtsdidaktik heute
Series number
13
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
97-127
Patent number
Publisher / Publishing institution
Hep
Place of publication / Event location
Bern
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Keywords
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
978-3-0355-2191-7
978-3-0355-2192-4
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Peer review of the complete publication
Open access category
Gold
License
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Citation
Nitsche, M., Waldis Weber, M., Gollin, K., Marti, P., & Hubacher, M. (2023). Narrative Kompetenz und epistemologische Beliefs im Geschichtsunterricht fördern? Zur Wirksamkeit einer Schreibintervention an Deutschschweizer Gymnasien. In M. Waldis Weber & M. Nitsche (eds.), Geschichtsdidaktisch intervenieren (pp. 97–127). Hep. https://doi.org/10.26041/fhnw-12161