Aufgaben schulischer Gesundheitsförderung - Zur Bedeutung des Faches Biologie

Loading...
Thumbnail Image
Authors
Schaal, Sonja
Dannemann, Sarah
Spörhase, Ulrike
Simon, Uwe
Schaal, Steffen
Author (Corporation)
Publication date
2020
Typ of student thesis
Course of study
Type
01B - Magazine or newspaper article
Editors
Editor (Corporation)
Supervisor
Parent work
Schüler
Special issue
Gesundheit
DOI of the original publication
Link
Series
Series number
Volume
Issue / Number
Pages / Duration
72-74
Patent number
Publisher / Publishing institution
Place of publication / Event location
Edition
Version
Programming language
Assignee
Practice partner / Client
Abstract
Gesundheitsförderung und Gesundheitsbildung sind überfachliche Aufgaben von Schule, zu deren Gelingen unterschiedliche Fächer in verschiedener Weise beitragen. Das Fach Biologie hat dabei besondere Verantwortung. Hier werden Grundlagen für informierte und reflektierte gesundheits­bezogene Entscheidungen gelegt, die individuelle und globale Wirkungen zeigen können.
Keywords
Subject (DDC)
Project
Event
Exhibition start date
Exhibition end date
Conference start date
Conference end date
Date of the last check
ISBN
ISSN
Language
German
Created during FHNW affiliation
Yes
Strategic action fields FHNW
Publication status
Published
Review
Expert editing/editorial review
Open access category
License
Citation
Schaal, S., Dannemann, S., Arnold, J., Kahl, L., Spörhase, U., Simon, U., & Schaal, S. (2020). Aufgaben schulischer Gesundheitsförderung - Zur Bedeutung des Faches Biologie. Schüler, 72–74. https://irf.fhnw.ch/handle/11654/33077