Universities talk, students walk: promoting innovative sustainability projects
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
International Journal of Sustainability in Higher Education
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
21
Ausgabe / Nummer
1
Seiten / Dauer
12-17
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Emerald
Verlagsort / Veranstaltungsort
Bingley
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The paper aims to describe an innovative approach of integrating sustainability into the structures and processes of a business school without creating resistance. The paper outlines aspects that need to be considered and steps that need to be taken to run a sustainable entrepreneurship competition supporting as many high-quality projects as possible. It describes the importance of developing an independent instrument that meets the specific needs of sustainable entrepreneurs in project planning. The sustainable innovation plan is explained.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1467-6370
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Hybrid
Zitation
DAUB, Claus-Heinrich, Marina HASLER, Arie Hans VERKUIL und Uta MILOW, 2020. Universities talk, students walk: promoting innovative sustainability projects. International Journal of Sustainability in Higher Education. 2020. Bd. 21, Nr. 1, S. 12–17. DOI 10.1108/ijshe-04-2019-0149. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-6575