Institut Forschung und Entwicklung
Dauerhafte URI für die Sammlunghttps://irf.fhnw.ch/handle/11654/59
Listen
8 Ergebnisse
Ergebnisse nach Hochschule und Institut
Publikation Everyday, every week, all at once? An experience sampling study on teachers’ professional development for the classroom, team, and school(Elsevier, 12/2024) Compagnoni, Miriam; Rechsteiner, Beat; Gotsch, Flurin; Grob, Urs; Wullschleger, Andrea; Maag Merki, KatharinaIn a 21-day study, 753 Swiss primary school teachers reported their daily professional development activities concerning the classroom, team, and school. Using experience sampling, we examined their effect on teachers’ well-being and experienced learning benefits for students, team, and school. Professional development activities for teaching occurred on 41% of workdays but were rare for team and school. Multilevel analyses highlighted both inter- and intraindividual associations with benefits and well-being. On days with professional development activities for the classroom, teachers reported increased stress but also recognized learning benefits. Teachers engaging in more professional development activities overall showed higher well-being and benefits.01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Wie wirksam ist ein hohes Mass an nützlich wahrgenommenen Kooperationen?(29.06.2023) Wullschleger, Andrea; Maag Merki, Katharina; Grob, Urs; Rechsteiner, Beat; Compagnoni, Miriam06 - PräsentationPublikation Schulentwicklungskapazität als Voraussetzung für die Qualitätsentwicklung von schulischen Prozessen. Eine Bilanz(16.03.2022) Wullschleger, Andrea; Maag Merki, Katharina; Rechsteiner, Beat; Schäfer, Lisa Maria; Rickenbacher, Ariane; Grob, Urs; Marusic-Würscher, Claudia06 - PräsentationPublikation Schulentwicklungskapazität als Voraussetzung für die Optimierung von schulischen Prozessen(03/2020) Wullschleger, Andrea; Maag Merki, Katharina; Rechsteiner, Beat; Schori, Nathanael; Grob, Urs06 - PräsentationPublikation How effective is a high amount of teacher collaboration that is perceived as useful?(26.08.2023) Wullschleger, Andrea; Maag Merki, Katharina; Grob, Urs; Rechsteiner, Beat; Compagnoni, Miriam; Vörös, András06 - PräsentationPublikation Politische Bildung und Persönlichkeitsförderung als Qualitätskriterien von Bildungssystemen. Bericht der Schweizer Arbeitsgruppe Cross-Curricular-Competencies von Network A des INES-Projekts der OECD(Pädagogisches Intitut der Universität Zürich, 1996) Fend, Helmut; Grob, Urs; Kassis, Wassilis; Büeler, Xaver05 - Forschungs- oder ArbeitsberichtPublikation Der Einfluss der Unterrichtsgestaltung auf Fachinteresse und Mathematikleistungen(Waxmann, 03.02.2010) Waldis Weber, Monika; Grob, Urs; Reusser, Kurt; Pauli, Christine; Reusser, Kurt; Pauli, Christine; Waldis Weber, Monika04A - Beitrag SammelbandPublikation Der schweizerische Mathematikunterricht aus der Sicht von Schülerinnen und Schülern und in der Perspektive hoch-inferenter Beobachterurteile(Waxmann, 03.02.2010) Waldis Weber, Monika; Grob, Urs; Waldis Weber, Monika; Grob, Urs; Pauli, Christine; Reusser, Kurt04A - Beitrag Sammelband