Institut für Marktangebote und Konsumentscheidungen
Dauerhafte URI für die Sammlunghttps://irf.fhnw.ch/handle/11654/26120
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Ergebnisse nach Hochschule und Institut
Publikation Konsumentscheidungen und Konsumpsychologie(18.03.2024) Tobler, Christina06 - PräsentationPublikation Die Nutzung von KI in Unternehmen aus Sicht der Selbstbestimmungstheorie(Springer, 2020) Hudecek, Matthias; Mc Auley, Steven; Buchkremer, Rüdiger; Heupel, Thomas; Koch, Oliver04A - Beitrag SammelbandPublikation Eine arbeits- und organisationspsychologische Betrachtung der Arbeitswelt der Zukunft(TRIO Hochschulverbund Transfer und Innovation Ostbayern, 2020) Hudecek, Matthias; Fischer, Peter01B - Beitrag in Magazin oder ZeitungPublikation Führung in reduzierter Arbeitszeit (FirAZ): Eine qualitative Studie betrieblicher Führungsmodelle im Spannungsverhältnis zwischen Präsenzkultur und neuen Flexibilitätserfordernissen(MA Akademie Verlags- und Druck-Gesellschaft, 2020) Kratzsch, Robert; Ullrich, Bastian; Hudecek, Matthias; Hellert, Ulrike04A - Beitrag SammelbandPublikation You may fail but won’t quit? Linking servant leadership with error management culture is positively associated with employees’ motivational quality(Taylor & Francis, 09.10.2024) Hudecek, Matthias; Grünwald, Klara C.; Von Gehlen, Johannes; Lermer, Eva; Heiss, Silke F.01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Speed Pedelecs: Regelungen und Daten aus der Schweiz und Europa(19.09.2024) Schaffner, Dorothea; van Eggermond, Michael06 - PräsentationPublikation Values & Visions 2030 – Trends & values in international comparison(GIM Gesellschaft für innovative Marktforschung mbH, 2020) Hannes, Fernow; Hauser, Mirjam; Björn, Huber05 - Forschungs- oder ArbeitsberichtPublikation Psychological Distance in German and English Brand Language of Eight International Brands(Zurich University of Applied Sciences ZHAW & University of Zurich at http://ceur-ws.org, 2020) Griesser, Simone; Cieliebak, Mark; Volk, MartinLanguage offers additional insights to sentiment and content. The same content can be described with psychologically close or distant language. According to the Construal-Level Theory (Trope & Liberman, 2010), psychological distance influences decision-making. Seven of the eight examined brands psychologically approach customers with their English brand language but psychologically distance themselves from customers with their German brand language on Twitter. Only one brand shows no psychological distance difference between their English and German brand language on Twitter. Implications on decision-making and brand positioning are discussed.04B - Beitrag Konferenzschrift