Karlen, Yves
Lade...
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Karlen
Vorname
Yves
Name
Karlen, Yves
8 Ergebnisse
Suchergebnisse
Gerade angezeigt 1 - 8 von 8
- PublikationTeachers as learners and agents of self-regulated learning: The importance of different teachers competence aspects for promoting metacognition(Elsevier, 2023) Karlen, Yves; Hirt, Carmen; Jud, Johannes; Rosenthal, Amina; Eberli, Tabea [in: Teaching and Teacher Education]This study examines the extent to which teachers' competence aspects as self-regulated learners and agents of self-regulated learning (SRL) explain their self-reported and students' perceived promotion of metacognition. One hundred and eighty-five lower secondary school teachers participated in this study. The results reveal positive direct relationships between teachers' knowledge, self-efficacy, intrinsic interest value and the promotion of metacognition. Teachers’ own SRL skills and mindsets about SRL were indirectly related to the promotion of metacognition via their self-efficacy and intrinsic interest value. This study provides new evidence of the importance of teachers' dual competence profile for promoting metacognition.01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationThe role of implicit theories in students' grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of a long-term challenging task(Elsevier, 2019) Karlen, Yves; Hirt, Carmen; Maag Merki, Katharina; Suter, Francesca [in: Learning and Individual Differences]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationPlay it safe or play to learn: mindsets and behavioral self-regulation in kindergarten(Springer, 2019) Karlen, Yves; Compagnoni, Miriam; Maag Merki, Katharina [in: Metacognition and Learning]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationNew ways in fostering self-regulated learning at university: How effective are web-based courses when compared to regular attendance-based courses?(Hogrefe, 2019) van der Beek, Sophie; Bellhäuser, Henrik; Karlen, Yves; Hertel, Silke [in: Zeitschrift für Pädagogische Psychologie]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationSind Gymnasiastinnen und Gymnasiasten mit mehr Grit erfolgreicher? Untersuchung der Zusammenhänge zwischen Grit, selbstreguliertem Lernen und Lernerfolg(Springer, 2018) Karlen, Yves; Maag Merki, Katharina; Hirt, Carmen; Suter, Francesca [in: Unterrichtswissenschaft]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationSelbstreguliertes Lernen in unterschiedlichen Phasen des Bildungsverlaufs(Springer, 2018) Karlen, Yves [in: Unterrichtswissenschaft]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationRezension zu Holz-Ebeling (2017). Erfolg und Misserfolg beim selbstregulierten Lernen. Münster: Waxmann(Schweizerische Gesellschaft für Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 2018) Karlen, Yves [in: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationImplicit theory of writing ability: Relationship to metacognitive strategy knowledge and strategy use in academic writing(SAGE, 2017) Karlen, Yves; Compagnoni, Miriam [in: Psychology Learning and Teaching]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift