Nieuwenboom, Jan Willem
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
Die Nutzung des Tagesschulangebots
2017, Schüpbach, Marianne, von Allmen, Benjamin, Frei, Lukas, Nieuwenboom, Jan Willem, Schüpbach, Marianne, Frei, Lukas, Nieuwenboom, Jan Willem
Erziehungs- und Bildungspartnerschaften: Kooperation zwischen Tagesschule und Eltern in der Schweiz
2013-09-01T00:00:00Z, Schüpbach, Marianne, Jutzi, Michelle, Thomann, Kathrin, von Allmen, Benjamin, Nieuwenboom, Jan Willem, Schüpbach, Marianne, Slokar, Ana, Nieuwenboom, Wim
Tagesschulangebote und Schulleistungsentwicklung
2017-08, von Allmen, Benjamin, Schüpbach, Marianne, Frei, Lukas, Nieuwenboom, Jan Willem, Schüpbach, Marianne, Frei, Lukas, Nieuwenboom, Jan Willem
Förderung von Sprachleistungen von benachteiligten Grundschülerinnen und -schüler durch die Nutzung von Tagesschulangeboten? Paper im Rahmen des Symposiums Förderangebote schulischer Leistung für schulisch benachteiligte Schülerinnen und Schüler anlässlich der Tagung der AEPF 2016. Rostock, 19. – 21.09.2016
2016-09-19, Schüpbach, Marianne, von Allmen, Benjamin, Frei, Lukas, Nieuwenboom, Jan Willem
Pursuing a Common Goal: How School Principals and After-school Directors Perceive Professional Culture of Collaboration
2016, Jutzi, Michelle, Schüpbach, Marianne, Frei, Lukas, Nieuwenboom, Jan Willem, von Allmen, Benjamin
Using quantitative data from school principals (SPs) and after-school program directors (ASDs) in 37 primary schools and after-school programs (ASPs) in Switzerland, this study examines the Perceived Professional Culture of Collaboration (PPCoC) as an aspect of school culture and professionalism of educational staff. The group comparisons confirm that the ASDs and SPs significantly differ on how they rate the PPCoC, even if they belong to the same school context. However, this study did not find significant group differences on the goals which the two leaders associate with the development of the ASP. Regression analyses indicate that having written guidelines focused on collaboration is the strongest predictor of a positive rating of the PPCoC for both leaders. PPCoC ratings for ASDs were additionally linked to their individual goals towards ASPs. Finally, this study points out that organizational attributes and individual goals are connected to the development of a shared attitude towards collaboration (PPCoC) as an important aspect of the quantity and quality of ASP development, as a means to define the goals and professionalize ASP practice.
Sozio-emotionale Entwicklung
2017-08, Frei, Lukas, Schüpbach, Marianne, Nieuwenboom, Jan Willem, von Allmen, Benjamin, Schüpbach, Marianne, Frei, Lukas, Nieuwenboom, Jan Willem
Fördert die (intensive) Nutzung offener Tagesschulen die Mathematikleistung? Paper im Rahmen des Symposiums Ganztagsschule und Bildungserfolg – ein Beitrag zu mehr Bildungsgerechtigkeit? Ergebnisse aus Deutschland und der Schweiz anlässlich der GEBF-Tagung 2016, Berlin, 10.3.2016
2016-03-10, Frei, Lukas, Schüpbach, Marianne, von Allmen, Benjamin, Nieuwenboom, Jan Willem