Trüb, Ruth

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Trüb
Vorname
Ruth
Name
Trüb, Ruth

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 10 von 15
  • Publikation
    Designing and validating an assessment rubric for writing emails in English as a foreign language
    (Sciendo, 27.03.2023) Keller, Stefan Daniel; Trüb, Ruth; Raubach, Emily; Meyer, Jennifer; Jansen, Thorben; Fleckenstein, Johanna [in: Research in Subject-matter Teaching and Learning (RISTAL)]
    Rubrics are defined as coherent sets of criteria for students’ work that include detailed descriptions of quality for a specific learning task. They are used in different subjects to guide student learning and assess its results. This study demonstrates the design and development of an assessment rubric for writing emails in English as a foreign language (EFL). As English emails are a key form of communication in the globalised world, it is essential to have a rubric which is both fit for classroom use and empirically validated. In our study, six raters were trained to assess a sample of N = 1017 emails from learners at lower secondary level in Switzerland. We evaluate the reliability of the ratings by assessing inter-rater agreement after a period of training and by comparing their scores to those of an expert rater. Further, we analyse the linguistic quality of learner texts by focusing on four key markers of emails and compare this analysis to our rubric based scores to analyse its face validity. Our results show high reliability and validity of the rubric. We discuss the potential of such rubrics to improve teaching quality in various subjects and learning domains.
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    An empirical study of EFL writing at primary school
    (Narr Francke Attempto, 2022) Trüb, Ruth
    This book presents a research study investigating young foreign language learners' ability to compose communicative texts in English. It reviews current research on young learners' EFL writing, reports on the learners' EFL writing competence, describes text quality at different CEFR language levels, and discusses current teaching practices and the learners' perception of EFL writing.
    02 - Monographie
  • Publikation
    Conceptualising and measuring writing in English as a foreign language at primary school.
    (Peter Lang, 2021) Trüb, Ruth; Keller, Stefan D.; Frisch, Stefanie; Rymarczyk, Jutta [in: Current research into young foreign language learners' literacy skills]
    04A - Beitrag Sammelband
  • Publikation
    Lehrplan 21 und das Primar-Englischlehrmittel Double Decker
    (Professur für Englischdidaktik und ihre Disziplinen, Institut Primarstufe, Pädagogische Hochschule FHNW, 05.09.2019) Bader, Ursula; Trüb, Ruth
    Das Video zeigt auf, wie das Englischlehrmittel Double Decker mit dem Lehrplan 21 verknüpft ist. Das Lehrmittel wurde ab 2018 an den Aargauer Primarschulen eingeführt. Es ist erschienen bei Macmillan Education, London, und löst die bisherigen Lehrmittel Here Comes Super Bus und Top deck ab.
    07 - Audio- oder Videomaterial
  • Publikation
    Kompetenzorientierung im neuen Englischlehrmittel
    (11/2018) Bader, Ursula; Trüb, Ruth [in: Schulblatt der Volksschule Baden]
    Double Decker, so heisst das mit dem neuen Lehrplan kompatible Englischlehrmittel, das seit diesem Schuljahr für die Aargauer Schulen zur Verfügung steht. Die Autorinnen dieses Artikels zeigen auf, was mit Kompetenzorientierung gemeint ist und welche Grundsätze für einen kompetenzorientierten Englischunterricht gelten.
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
  • Publikation
    Englisch lernen im Schloss Hallwyl
    (Aargauischer Lehrerinnen- und Lehrerverband (alv), 24.03.2017) Bader, Ursula; Trüb, Ruth [in: Schulblatt Aargau/Solothurn]
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
  • Publikation
    HiStory - Experiencing history, culture and English language learning at the scene
    (2016) Bader, Ursula; Trüb, Ruth [in: Babylonia]
    Fundstücke / Best Practice: Englischlernende der 4.-6. Klasse haben ab Sommer 2016 auf Schloss Hallwyl (Kanton Aargau) die Möglichkeit, im Rahmen eines Workshops in englischer Sprache in das mittelalterliche Leben einzutauchen. Für 2,5 Stunden schlüpfen sie in die Rolle von Bauern, Handwerkern, Adligen und Klerikern. Sie lernen die Familie von Hallwyl kennen, erkunden das Schloss und erhalten Einblick in das Leben im Mittelalter. In ihren Rollen führen sie diverse Aktivitäten aus und setzen die im Klassenzimmer erlernten Fremdsprachenkenntnisse aktiv ein. Ziel ist es, dass die Kinder sich neues Weltwissen aneignen und sich dabei ganz selbstverständlich sprachhandelnd erleben. HiStory ist ein gemeinsames Projekt der Professur Englischdidaktik und ihre Disziplinen am Institut Primarstufe der PH FHNW und des Museums Aargau, unterstützt von Swisslos.
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung