Listen
9 Ergebnisse
Ergebnisse nach Hochschule und Institut
Publikation AI literacy as a threshold concept. Fostering sustainable AI education(2024) Felder, Juliane; Heuss, Sabina; Callegaro, Elena06 - PräsentationPublikation Förderung von AI Literacy als Schlüsselkompetenz. Ein Pilotprojekt(wbv Media, 2024) Felder, Juliane; Heuss, SabinaDie Einführung in das wissenschaftliche Schreiben an der Hochschule für Wirtschaft (HSW) der Fachhochschule Nordwestschweiz (FHNW) stellt Studierende vor Herausforderungen. Insbesondere seit der Einführung von Schreibtools mit Künstlicher Intelligenz (KI) werden zusätzliche Kompetenzen wie AI Literacy benötigt. Genau hier setzt das Pilotprojekt der HSW an. Um den kritisch-reflektierten Umgang mit KI-Tools zu fördern, wurden im Rahmen des Projekts Workshops entwickelt, die flexibel in der Lehre eingesetzt werden können. Das Projekt bietet somit einen innovativen Ansatz, um Studierende und Dozierende auf die Anforderungen der KI-Ära vorzubereiten, und fördert die Entwicklung von AI Literacy als Schlüsselkompetenz.01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Tarifsystem Tarpsy. Ein Jahr nach der Einführung: Ein Stimmungsbild(Springer Medizin, 2019) Heuss, Sabina; Schneeberger, AndresEinführung des neuen leistungsbezogenen Vergütungssystem in der Schweizer Psychiatrie (Tarpsy). Vorstellung des Systems und Zusammenfassung des Einführungsprozesses sowie Akzeptanz bei der Basis. Stärken und Schwächen des Systems.01B - Beitrag in Magazin oder ZeitungPublikation Serious games and gamification: health care workers’ experience, attitudes, and knowledge(Springer, 2023) Zoltan, Katonai; Gupta, Rahul; Heuss, Sabina; Fehr, Thomas; Ebneter, Mark; Maier, Thomas; Meier, Thomas; Bux, Donald; Thackaberry, Jessica; Schneeberger, Andres R.01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Physical and mental health impact of COVID-19 on children, adolescents, and their families: the collaborative outcomes study on health and functioning during infection times - children and adolescents (COH-FIT-C&A)(Elsevier, 2022) Solmi, Marco; Estradé, Andrés; Thompson, Trevor; Agorastos, Agorastos; Randua, Joaquim; Cortese, Samuele; Dragioti, Elena; Leisch, Friedrich; Vancampfort, Davy; Thygesen, Lau Caspar; Aschauer, Harald; Schloegelhofer, Monika; Akimova, Elena; Schneeberger, Andres; Huber, Christian G.; Hasler, Gregor; Conus, Philippe; Cuénod, Kim Q. Do; Känel, Roland von; Arrondo, Gonzalo; Fusar-Poli, Paolo; Gorwood, Philip; Llorca, Pierre-Michel; Krebs, Marie-Odile; Scanferla, Elisabetta; Kishimoto, Taishiro; Rabbani, Golam; Skonieczna-Żydecka, Karolina; Brambilla, Paolo; Favaro, Angela; Takamiya, Akihiro; Zoccante, Leonardo; Colizzi, Marco; Bourgin, Julie; Kamiński, Karol; Moghadasin, Maryam; Seedat, Soraya; Matthews, Evan; Wells, John; Vassilopoulou, Emilia; Gadelha, Ary; Su, Kuan-Pin; Kwon, Jun Soo; Kim, Minah; Lee, Tae Young; Papsuev, Oleg; Manková, Denisa; Boscutti, Andrea; Gerunda, Cristiano; Saccon, Diego; Righi, Elena; Monaco, Francesco; Croatto, Giovanni; Cereda, Guido; Demurtas, Jacopo; Brondino, Natascia; Veronese, Nicola; Enrico, Paolo; Politi, Pierluigi; Heuss, SabinaEvidence generated by COH-FIT will provide an international estimate of the COVID-19 effect on children's, adolescents’ and families’, mental and physical health, well-being, functioning and quality of life, informing the formulation of present and future evidence-based interventions and policies to minimize adverse effects of the present and future pandemics on youth.01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation The collaborative outcomes study on health and functioning during infection times in adults (COH-FIT-Adults): design and methods of an international online survey targeting physical and mental health effects of the COVID-19 pandemic(Elsevier, 2022) Solmi, Marco; Estradé, Andrés; Thompson, Trevor; Heuss, SabinaStarting 04/26/2020, up to 14/07/2021 >151,000 people from 155 countries/territories/regions and six continents have participated. Representative samples of ≥1,000 adults have been collected in 15 countries. Overall, 43.0% had prior physical disorders, 16.3% had prior mental disorders, 26.5% were health care workers, 8.2% were aged ≥65 years, 19.3% were exposed to someone infected with COVID-19, 76.1% had been in quarantine, and 2.1% had been COVID 19-positive.01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Gamification - ein neuer Lernansatz in der Psychiatrie?(Universimed Cross Media Content, 2020) Schneeberger, Andres R.; Gupta, Rahul; Heuss, Sabina01B - Beitrag in Magazin oder ZeitungPublikation Socio-scientific input from communication sciences enrich medical education and training of psychiatrists and psychotherapists(2019) Heuss, Sabina; Gupta, Rahul; Schneeberger, Andres R.Outcome of a communication training with psychiatrists and psychotherapists, enriched socio-scientific input from communication sciences. The training was supported by actors and situational training.06 - PräsentationPublikation Skills for digital transformation. Is educating specialists sabotaging digital transformation?(Davos Digital Forum, 2020) Fears, Tiffany; Heuss, Sabina; Miller, Barbara Therese; Peter, Marc K.04B - Beitrag Konferenzschrift