Listen
16 Ergebnisse
Bereich: Suchergebnisse
Publikation Continuing Higher Education Between Academic and Professional Skills(Peter Lang, 01/2021) Weil, Markus; Gonon, Philipp; Eigenmann, Philipp; Gonon, Philipp; Weil, Markus04A - Beitrag SammelbandPublikation Opening and Extending Vocational Education(Peter Lang, 01/2021) Eigenmann, Philipp; Gonon, Philipp; Weil, MarkusVocational education has been opened up and extends to various directions: Higher education tends to take on vocational education models. Vice versa, vocational education development partially follows the structures of higher education. In addition, informal learning and recognition of competences widen the perspectives on vocational education. This book highlights a variety of developments and analyses from countries like Australia, Germany, Spain, Switzerland, South Africa, India, Ukraine and the United States, but also from a more global perspective. It reveals that regardless of national pathways a new shape of vocational education and educational provision with a specific focus on vocations, workplace and learning is emerging.03 - SammelbandPublikation Diversity and inclusiveness in apprenticeships(LIT Verlag, 2019) Bittlingmayer, Uwe H.; Donath, Johanna; Gerdes, Jürgen; Heinemann, Lars; Knoll, Amelie; Köpfer, Andreas; Papke, Katharina; Scharenberg, Katja; Deißinger, Thomas; Hauschildt, Ursel; Gonon, Philipp; Fischer, Silke04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Preconditions of learning at work and its impact on occupational and organisational satisfaction(LIT Verlag, 2019) Neuenschwander, Markus; Nägele, Christof; Deissinger, Thomas; Hauschildt, Ursel; Gonon, Philipp; Fischer, Silke04A - Beitrag SammelbandPublikation Bildung und Konventionen. Die 'Économie des Conventions' in der Bildungsforschung(Springer VS, 2019) Imdorf, Christian; Leemann, Regula Julia; Gonon, PhilippDer Sammelband vereinigt Beiträge aus Deutschland, Frankreich und der Schweiz, welche die „Economie des conventions“ in der Bildungsforschung einsetzen und weiterentwickeln. Entlang einer Vielfalt von empirischen Anwendungsfeldern im Bereich von Volksschule, Berufsbildung, Erwachsenenbildung und Hochschule zeigen die Autorinnen und Autoren auf, welches Potenzial die im deutschen Sprachraum auch als Soziologie der Rechtfertigung bekannte Theorie hat, um Problemstellungen und vielfältige Entwicklungen im Bildungsbereich zu deuten und zu verstehen. Dazu zählen Themen wie Eliterekrutierung, Governance, Transformationen, Qualitätsevaluation, Übergänge, Curriculum, Schulbeurteilung, Selektion, Profession.03 - SammelbandPublikation Qualitätssysteme auf dem Prüfstand. Die neue Qualitätsdiskussion in Schule und Bildung(Sauerländer, 1998) Gonon, Philipp; Hügli, Ernst; Landwehr, Norbert; Ricka, Regula; Steiner, Peter02 - MonographiePublikation Correlates and predictors of apprentices' perception of their workplace as learning place(LIT Verlag, 2013) Nägele, Christof; Akoojee, Salim; Gonon, Philipp; Hauschildt, Urs04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Der dritte Lernort im Spannungsfeld von schulischem und betrieblichem Lernen(hep, 2002) Landwehr, Norbert; Goetze, Walter; Gonon, Philipp; Gresele, Anita; Kübler, Silvia; Landolt, Hermann; Landwehr, Norbert; Marty, Res; Renold, Ursula04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Schlüsselqualifikationen als transformative Fähigkeiten(Sauerländer, 19.03.2007) Landwehr, Norbert; Gonon, Philipp04A - Beitrag SammelbandPublikation Grundbegriffe(Schöningh, 2011) Gonon, Philipp; Kraus, Katrin; Fuhr, Thomas; Gonon, Philipp; Hof, Christiane04A - Beitrag Sammelband