Institut für Kooperationsforschung und -entwicklung
Dauerhafte URI für die Sammlunghttps://irf.fhnw.ch/handle/11654/4
Listen
19 Ergebnisse
Ergebnisse nach Hochschule und Institut
Publikation Interaktive entscheidungsabhängige Video-Lernumgebung für angehende Lehrpersonen(06/2023) Roos, Anna-Lena; Jeitziner, Loris Tizian; Bäuerlein, Kerstin; Mahler, Sara; Ruf, Alessia06 - PräsentationPublikation Stressors in online exams – Same same but different?(06/2023) Roos, Anna-Lena; Jeitziner, Loris Tizian; Zahn, Carmen04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation What if the computer crashes? Findings from an exploratory factor analysis on stressors in online exams(06/2022) Jeitziner, Loris Tizian; Roos, Anna-Lena; Ruf, Alessia; Zahn, CarmenThe pandemic has forced higher education to shift from onsite to online environments. This novel situation may increase students’ exam stress and induce new stressors. In the present study, we identified stressors in online exams by conducting an exploratory factor analysis of a novel questionnaire. The analysis revealed five factors that categorize students’ experience of stress. Preliminary descriptive results suggest that possible system failures and social pressures cause the highest stress for students.04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Hybride und virtuelle Lernszenarien(08.11.2022) Roos, Anna-Lena; Jeitziner, Loris TizianSynchron hybride Lernszenarien, bei denen ein Teil der Teilnehmenden vor Ort anwesend ist und gleichzeitig andere Teilnehmende online zugeschaltet sind, ermöglichen mehr Flexibilität und Anpassung an individuelle Lebenssituationen und können somit einen grossen Mehrwert für Lernende bieten. Dies gilt auch für virtuelle Lernräume, im Sinne kollaborativ nutzbarer 3D-Umgebungen. Damit hybride und virtuelle Lernszenarien erfolgreich sind, müssen sie jedoch methodisch-didaktisch und technisch sinnvoll geplant, vorbereitet und umgesetzt werden. Dr. Anna-Lena Roos und Loris Jeitziner geben in dieser Veranstaltung Einblicke in Ihre Erfahrungen bei der Konzeption und Umsetzung solcher Szenarien.06 - PräsentationPublikation Von frontal zu digital: Aus- und Weiterbildung lernwirksam und zukunftsorientiert gestalten(05.05.2022) Roos, Anna-Lena06 - PräsentationPublikation The Importance of HOW, WHY, and WHAT: Learnings from Setting up an Online Course Overnight(2021) Ruf, Alessia; Roos, Anna-Lena; Müller, Judith; Müller, Livia; Opwis, Klaus06 - PräsentationPublikation Investigating the effect of task order on cognitive appraisals and achievement emotions(2021) Bieleke, Maik; Goetz, Thomas; Krannich, Maike; Roos, Anna-Lena; Yanagida, Takuya06 - PräsentationPublikation Starting Tests With Easy Versus Difficult Tasks: Effects on Appraisals and Emotions(2021) Bieleke, Maik; Goetz, Thomas; Krannich, Maike; Roos, Anna-Lena; Yanagida, Takuya01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Control Antecedents and Achievement Effects of Test Anxiety Components: An Intra-Individual Approach(2020) Roos, Anna-Lena; Goetz, Thomas; Krannich, Maike; Jarrell, Amanda; Donker, Monika; Mainhard, Tim06 - PräsentationPublikation Associations between teachers’ interpersonal behavior, physiological arousal, and lesson-focused emotions. Article 101906(Elsevier, 2020) Donker, Monika; van Gog, Tamara; Goetz, Thomas; Roos, Anna-Lena; Mainhard, Tim01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift