Schmitz, Anke
Lade...
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Schmitz
Vorname
Anke
Name
Schmitz, Anke
32 Ergebnisse
Suchergebnisse
Gerade angezeigt 1 - 10 von 32
- PublikationLeseförderung im Schul- und Unterrichtsalltag der Sekundarstufe I implementieren - Erste Erkenntnisse aus dem BiSS-Evaluationsprojekt EILe(2019) Zeuch, Nina; Karstens, Fabiana; Meudt, Sarah-Ines; Schmitz, Anke; Jost, Jörg; Souvignier, Elmar06 - Präsentation
- PublikationAutochthone Mehrsprachigkeiten. Deutschland(Narr, 2019) Olfert, Helena; Schmitz, Anke; Fäcker, Christiane; Meißner, Franz-Joseph [in: Handbuch Mehrsprachigkeits- und Multikulturalitätsdidaktik]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationUnterstützung des Lesens im Fachunterricht(De Gruyter, 2019) Schuttkowski, Caroline; Schmitz, Anke; Rothstein, Björn; Gräsel, Cornelia; Ahrenholz, Bernt; Jeuk, Stefan; Lütke, Beate; Paetsch, Jennifer; Roll, Heike [in: Fachunterricht, Sprachbildung und Sprachkompetenzen]04A - Beitrag Sammelband
- PublikationStrategy-based instruction in secondary schools: Findings from classroom observations and teachers' surveys(2019) Schmitz, Anke; Karstens, Fabiana; Jost, Jörg06 - Präsentation
- PublikationSelbstreguliertes Lesen in der Sekundarstufe I aus der Sicht von Deutschlehrkräften. Ergebnisse einer Unterrichtstagebuch-Studie(Waxmann, 2019) Schmitz, Anke; Jost, Jörg; Leuders, Timo; Christophel, Eva; Hemmer, Michael; Korneck, Friederike; Labudde, Peter [in: Fachdidaktische Forschung zur Lehrerbildung. Beiträge der fachdidaktischen Forschung]04A - Beitrag Sammelband
- Publikation06 - Präsentation
- PublikationSelbstreguliertes Lesen im Deutschunterricht in fünften Klassen aus der Sicht von Lernenden und Lehrkräften(2019) Karstens, Fabiana; Schmitz, Anke06 - Präsentation
- PublikationGutes Material zur Förderung von selbstreguliertem Lesen von Sachtexten im Deutschunterricht? Analyse exemplarischen Fördermaterials für die Sekundarstufe I unter Einbezug pädagogisch-psychologischer und deutschdidaktischer Perspektiven(Verein Leseforum Schweiz, 2019) Karstens, Fabiana; Schmitz, Anke; Jost, Jörg [in: leseforum.ch]01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
- PublikationReading instruction in 5th grade. Teachers' perspectives on promoting self-regulated reading in language and content area teaching(Sciendo, 2019) Schmitz, Anke [in: Research in Subject-matter Teaching and Learning]Self-regulated reading is an effective approach to foster reading comprehension, but many teachers are insecure about how to support strategic reading in natural classrooms. For a successful implementation of self-regulated reading into language and content area teaching discipline-specific strategy-oriented reading instruction has to be defined. This study analyzes teachers’ perspectives (N = 231) on the instruction of self-regulated reading in German language teaching, biology, and mathematics classes. The study reveals subject differences (e.g. the frequency of cognitive strategies in class), but also commonalities between subjects (e.g. the instruction of cognitive strategies and the frequency of metacognitive strategies, the activation of resource management trategies). The perspective on teachers’ discipline-specific reading instruction sheds light on content-specific as well as also cross-curricular reading instruction routines.01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationEmpirische Methoden in der Sprachdidaktik. Ausgewählte Erhebungs- und Auswertungsverfahren(Schneider Verlag Hohengehren, 2019) Betz, Anica; Kröger-Bidlo, Hanna; Schmitz, Anke; Schuttkowski, Caroline; Rothstein, Björn; Müller-Brauers, Claudia [in: Kernbegriffe der Sprachdidaktik Deutsch. Ein Handbuch]04A - Beitrag Sammelband