Auflistung nach Schlagwort "510 - Mathematik"
Gerade angezeigt 1 - 20 von 125
- Treffer pro Seite
- Sortieroptionen
Publikation Argumentationskultur ausbilden(Friedrich, 2016) Linnemann, Torsten; Fahse, Christian01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Aspekte des Modellierens in der COACTIV-Studie(Springer Spektrum, 2018) Bruckmaier, Georg; Blum, Werner; Borromeo Ferri, Rita04A - Beitrag SammelbandPublikation Aspekte professioneller Kompetenz: Ein empirischer Vergleich verschiedener Stichproben(WTM, 2017) Krauss, Stefan; Schmeisser, Christine; Bruckmaier, Georg; Blum, Werner04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Aufführung der Zahlen(Springer, 2016) Pilous, Roland01A - Beitrag in wissenschaftlicher ZeitschriftPublikation Basale fachliche Kompetenzen für allgemeine Studierfähigkeit in Mathematik und Erstsprache(2015) Weber, Christof; Eberle, Franz; Brüggenbrock, Christel; Rüede, Christian; Albrecht, Urs05 - Forschungs- oder ArbeitsberichtPublikation Basale fachliche Kompetenzen in Mathematik – ein Vorschlag zur Umsetzung(Verein Schweizerischer Gymnasiallehrerinnen und Gymnasiallehrer, 2017) Linnemann, Torsten01B - Beitrag in Magazin oder ZeitungPublikation COACTIV-Video: Eine unterrichtsnahe Erfassung fachdidaktischen Wissens mittels Videovignetten(WTM, 2013) Bruckmaier, Georg; Krauss, Stefan; Blum, Werner; Greefrath, Gilbert; Käpnick, Friedhelm; Stein, Martin04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Contribution discussing the negotiations concerning Greece dept problem using game theory(2015) Ort, MarianneTo discuss the negotiation between the creditors (European central bank, IMF International Monetary Fund, Euro Group; without private investors) and Greece (the Greek Government) a game theoretical approach is used. The discussed question is: shall they opt for Grexit (Greece is leaving the euro zone) or for NotGrexit (Greece remains in the euro zone). First we will see that under some circumstances a mixed strategy for Greece is possible (i. e. the player will choose a strategy with some probability) Mixed strategies can help to escape a deadlock situation. That means switching for example from a second best payoff for both to a better payoff for both. But we will see that this possibility is useless. In most cases the payoffs leads for Greece to the option Grexit. Only in one scenario which is close to the Prisoner’s Dilemma the option NotGrexit for both could be possible. But this situation would need a lot of trusting discussions and transparent information about the strategy of each player.05 - Forschungs- oder ArbeitsberichtPublikation Contribution solving interdisciplinary problems using mathematical methods(2014) Ort, MariannePrisoner's Dilemma is fomulated for repeated games. In the Excel Sheet you will find a Szenario for the example Tit-For-Tat, i.e. a player A1 uses strategy Tit-For-Tat, player A2 cooperates at each step with probability you wish to put on. This probability will be exercised using scenario. You will find the strategies in each step for the two players, the payoffs per step and cumulative for each player and the sum of the cumulative payoff for both. The second example uses a demographical context, i.e. the strategies in each step for the two players, the payoffs per step, fund for each player and the sum for both are shown. Furthermore the ratio replaced players depended on their initial strategy are calculated.05 - Forschungs- oder ArbeitsberichtPublikation Das Potential idealtypischer mathematischer Dialoge in Videoclips(WTM, 2017) Linneweber-Lammerskitten, Helmut; Schäfer, Marc; Samson, Duncan04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Der Blockchain Hype(03/2018) Knecht, MarkusDie Kryptowährung Bitcoin ist weltweit bekannt. Die darunterliegenden Konzepte und Technologien sind aber vielen Leuten unbekannt. Der Begriff Blockchain hingegen sagt meist nur technisch interessierten Personen etwas. Die Blockchain ist die Technologie, welche Kryptowährungen wie Bitcoin überhaupt erst ermöglicht. Kryptowährungen und vor allem Blockchains durchlaufen gerade eine Hype-Phase und immer mehr Projekte werden gestartet, die mit Blockchains zu tun haben. In diesem Artikel beschreiben wir, was es mit dem ganzen Hype auf sich hat, wie die tragende Technologie dahinter funktioniert und was sich damit alles bewerkstelligen lässt.01B - Beitrag in Magazin oder ZeitungPublikation Development of an average "fee for service - DRG" for six hospitals and their clinical leprosy services in India(Hochschule für Wirtschaft FHNW, 2010) Kaklyugina, Maria; Hulliger, Beat11 - Studentische ArbeitPublikation Diagnostic Competence of Mathematics Teachers – Unpacking a Complex Construct(Springer, 2018) Leuders, Timo; Dörfler, Tobias; Leuders, Juliane; Philipp, Kathleen; Leuders, Timo; Philipp, Kathleen; Leuders, Juliane04A - Beitrag SammelbandPublikation Diagnostic Competence of Mathematics Teachers – Unpacking a complex construct in teacher education and teacher practice(Springer, 2018) Leuders, Timo; Philipp, Kathleen; Leuders, Juliane03 - SammelbandPublikation Diagnostic competences of mathematics teachers - Processes and re-sources(PME, 2014) Philipp, Kathleen; Leuders, Timo; Liljedahl, Peter; Nicol, Cynthia; Oesterle, Susan; Allan, Darien04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Diagnostic Competences of mathematics teachers – what kind of knowledge do teachers use?(2013) Leuders, Timo; Philipp, Kathleen; Heinze, Aiso04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Diagnostic competences of mathematics teachers with a view to processes and knowledge resources(Springer, 2018) Philipp, Kathleen; Leuders, Timo; Philipp, Kathleen; Leuders, Juliane04A - Beitrag SammelbandPublikation Diagnostische Kompetenz im Fach Mathematik: Ein kontrastiver Vergleich zwischen Experten/-innen und Novizen/-innen(Pädagogische Hochschule FHNW, 2018) Streit, Christine; Rüede, Christian; Weber, Christof05 - Forschungs- oder ArbeitsberichtPublikation Diagnostische Kompetenzen von Mathematiklehrerinnen und -lehrern verstehen und erfassen(WTM, 2014) Leuders, Timo; Leuders, Juliane; Philipp, Kathleen; Roth, Jürgen; Ames, Judith04B - Beitrag KonferenzschriftPublikation Diagnostische Kompetenzen von Mathematiklehrkräften – Worauf greifen Lehrerinnen und Lehrer bei der Diagnose zurück?(2013) Philipp, Kathleen; Leuders, Timo; Heinze, Aiso04B - Beitrag Konferenzschrift